Sunday, April 12, 2009

Kalau anda???

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…

Kala entri ini diletakkan di dalam blog ini, diriku hanya akan mempunyai satu kertas sahaja lagi yang tinggal untuk dilangsaikan. Satu namun, usahanya perlu seribu sebab satu-satunya subjek yang tinggal itulah merupakan antara subjek yang payah untuk mencapai target. Doakan ya semua…=)

Banyak lagi yang perlu dibaca, tapi teringin nak menulis sebentar. Hehehe…menjelang peperiksaan, apa yang kita paling gemar untuk lakukan??? Jawab jangan tak jawab wahai sahabat-sahabatku!!!

Tapi sebelum sempat anda menjawab soalan diriku yang tak seberapa ini, diriku akan menjawabnya dahulu…hehehehe….

Menjelang peperiksaan, akan muncullah kegemaran-kegemaran lain yang terlalu ingin dilakukan. Apa dia??? Belajar? Hehehe…itu satu kewajiban, bukan satu kegemaran walaupun anda gemar untuk belajar. Bagi diriku, ada perkara yang bakal akan ku lakukan setiap kali berhadapan dengan ‘mood’ peperiksaan. Satunya, setiap kali nak periksa, pasti kerajinan ku untuk membasuh kain menggunakan tulang keratku akan melonjak dengan mendadak sekali! Seingatku, sehari sebelum semalam, diriku basuh baju, semalam pun basuh juga, hari ini dah basuh lagi sikit…hehehehe…adoi…tengah orang rajin menelaah, diriku membasuh baju..huhu…

(Lukis sendiri...percaya tak? Tapi ada gambar rujukan...nanti saya kongsikan isi apa yang saya baca ya...=) )

Lagi? Tanganku lebih lekat pada buku selain buku pelajaran. Semalam contohnya, tengah orang lain sibuk membaca nota-nota Biotech, Law & Ethics, diriku pula sibuk membelek buku Outline to Entomology…hehehehe…takpe-takpe…walaupun tidak berkaitan dengan peperiksaan yang bakal ku hadapi, namun itu adalah ilmu yang ingin diriku tuntuti…


Lagi? Tengok cerita…hehehe…tapi Alhamdulillah ada kekuatan ang lebih pada semester ini untuk mengekang perangai yang kurang elok itu. Maka, semester ini, tengok cerita masa exam Berjaya dicantas! Yeah…Cuma mp3 dipasang lebih kerap…hmmm….ish…ish…ish…

Apa-apa pun wahai sahabat-sahabat, semua yang kita lakukan itu andai dilakukan secara berlebihan akan membawa masalah kepada diri kita. Berpada-padalah dalam setiap perkara…=)

Opps…dah pukul 12 tgh hari (jam kumbangku)…perlu meneruskan pembacaan untuk exam petang ni…mudah-mudahan segala berjalan lancar…=)

(Hadiah dari sahabat seperjuangan...pembakar semangat untuk kertas-kertas terakhir peperiksaan semester ni...comel...terima kasih nisah...=) )

“Jadilah perindu dan pengejar redha Ilahi”

Wallahualam

4 comments:

NooB said...

ko amik delivery basuh baju x..?
kalo ye ak nk antar baju ak SKANG GAK..!!!

ape yg ak salu buat bila exam period..?
layan FB smpai lebam...
hehe...

annamlatun said...

-_-" aku TAK AMBIK delivery basuh bajulah!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

akak,bju kmk byk..
x smpt mk sesah..
erm,skilo bpa?
hehehe
-ur lil bro-

annamlatun said...

argh....

kamek sik ambik baju untuk di sesah!!!! =p