Saturday, May 9, 2009

Buku dan buku lagi!!! =))

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...akhirnya selesai satu lagi buku sepanjang cuti ini...hehehe..walaupun pada hakikatnya, buku Jodi Picoult - Perfect Match itu telah mula ku baca ketika diriku masih berada di Kuantan lagi...=p Saya seorang yang 'slow reader' yang kalau mampu, ingin menghayati setiap patah perkataan yang digunakan.
akhirnya abis...hehehe...

Buku yang pertama dihabiskan pada cuti kali ini ialah buku Mantera Hitam karya Serunai Faqir terbitan Alaf 21. Sungguh, diriku puas kerana berjumpa dengan buku cerita yang tidak berkisar sepenuhnya tentang cinta. Tapi sayangnya, diriku sebenarnya geram dengan penghujung cerita itu yang ku kira seperti tidak lengkap...huhu...
Penghujung cerita yang menimbulkan rasa geram!!!

Selepas ini? Hehehe...mestilah...buku lagi!!! =p hehehe...nak baca buku apa ya??? Rasanya nak baca buku Moga Bonda Disayang Allah oleh Tere Liye yang telah diterjemahkan oleh PTS...buku ini merupakan salah satu buku yang ku beli daripada Pesta Buku tempoh hari...=)

Apa-apa pun, diriku bersyukur walaupun terasa lambat untuk menghabiskan satu buku, namun diriku masih mampu konsisten sekurang-kurangnya membelek semuka dua setiap hari..Curi-curi masa ketika berada di tempat kerja... (sebab bila dah balik rumah...kalau baca buku...akhirnya, buku yang akan baca si pembaca..hahaha...) kalau tidak pun membaca dalam satu hari, sekurang-kurangnya dalam begku insyaALLAH akan ada sebuah buku buat bekalan di kala kebosanan....=)

Moga diriku boleh terus istiqamah terutamanya apabila kembali meneruskan kuliah...kerana kala itu, lebih banyak lagi buku lain yang perlu ku telaah. Apa-apa pun, mudah-mudahan cuti ini mendatangkan hasil dari segi bilangan pembacaan dan input yang ku peroleh.Ameen....=)

Semoga anda juga memperoleh kekuatan yang sama...=)

Membaca jambatan ilmu...=)

"Jadilah perindu dan pengejar redha Ilahi"

Wallahualam

2 comments:

Ummu Fateh said...

KMK PUN DLM KONDISI MEMANJAKAN DIRI DENGAN MENGHABISKAN BUKU2 NAK DIBELI KITA RIYA.KMK DAH ABIS BIDADARI PADERI....

annamlatun said...

yeedeh!!!

dah ngakuk jd kakak bah urg...hahahaha...

ne tek nengar ada org bertapok2 jak maca buku? hahaha...=p