Thursday, May 20, 2010

Apa itu???

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Pejam celik...pejam celik...hampir diriku tidak menyedari, diriku sudahpun berada di bumi Kuching ini selama lebih sebulan. Bermakna, sudah sebulan diriku hidup berdua dengannya... Baru inilah diriku merasakan peluang untuk berjinak-jinak belajar menguruska hal rumah tangga...=) Nya? Hehehe...berhenti membuat spekulasi! =p Nya yang dimaksudkan disini adalah abang kandungku yang 'menemani'ku sepanjang tempoh praktikalku di bumi Kuching ini.

Hari ini hujan...lebat...(Saja nak bagitahu..he...)..tidak begitu banyak yang perlu kulakukan hari ini...'photo-shooting' semata-mata. InsyaAllah, diriku akan merencanakan hari-hariku lebih banyak aktiviti minggu depan...bagaimana? tunggu dan lihat sajalah...=)
Niat sebenar diriku mencoret disini adalah untuk berkongsi sedikit sebanyak perasaan dan pengalaman diriku hidup berdua...=)

Niat untuk ke kuching sudah ku tanam sejak abangku menjalani praktikalnya dua tahun yang lepas. Memanglah suasananya pasti berbeza kerana diriku seorang perempuan, dan abangku seorang lelaki. Pasti lebih banyak perkara yang perlu dipertimbangkan untuk 'melepaskan'ku menjalani hidup disini. Akhirnya, keputusan telah dibuat, andai diriku ingin meneruskan rancangan untuk praktikal di Kuching, diriku akan ditemani oleh abangku...hehe..asalkan peluang itu ada, walau bagaimanapun syaratnya, ku terima jua...=D
Jika melihat 'prestasi' ku dalam hal-hal menguruskan rumah, memasak dan yang bersangkut paut dengannya semasa berada di rumah, pastilah terlalu banyak yang perlu dan mesti ku pelajari. Daripada tidak memegang periuk kepada memegang periuk, daripada tidak memegang ayam mentah, kepada memegang ayam mentah...(ikan? setakat ini, belum sampai tahap.hehe)...Syukur kerana diriku masih mampu bertahan...pada mulanya, ingatkan kami akan menghadap 'food court' Sukma Ria memanjang...syukurlah, setakat ini, diriku masih mampu bertahan walaupun ada beberapa kali sahaja kami ke sana..=)

(Sekadar gambar hiasan..=) )
Apabila hidup berdua, barulah tahu itu dan ini...suka itu dan suka ini...tidak suka itu dan tidak suka ini... Seringkali diriku terfikir, ini baru hidup dengan orang yang kita sudah tahu sedikit sebanyak perangainya, kegemarannya, ketidaksukaannya...entah macam mana apabila tiba masa untuk hidup dengan orang yang begitu baru dalam hidup kita? huhu...itulah yang menjadi salah satu pendorong diriku untuk terus belajar salah satu cabang seni kehidupan ini...tidak salahkan untuk bersedia??? (^^,)V

Syukurlah diriku diizinkan untuk praktikal di sini...sekurang-kurangnya, diriku melangkah setengah langkah daripada keselesaan...sungguhpun begitu, sangat banyak yang masih perlu dipelajari...=)

Sekadar coretan ringkas...=)

"Jadilah perindu dan pengejar redha Ilahi"

Wallahualam

No comments: