Wednesday, December 3, 2008

I see stairs...can u see it???

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...



Seketika tadi, merasakan ingin menulis dalam bahasa Inggeris (sebab tu lah tajuk dalam bahasa Inggeris), tapi tiba-tiba blurr pulak. Nak tulis apa.hehehe...Wahai kawan-kawan ku yang bersama-sama menuntut di UIA, apa khabar keputusan anda??? Hehehe...tak nak bagi tau pun tak menjadi masalah...entri ini bukan nak memberitahu atau mengetahui keputusan sesiapa. cuma untuk sebagai refleksi kepada diri sendiri setelah melihat keputusan diri...



Ternyata, tahun kedua merupakan tahun yang mencabar buat diri. Apakah diri tidak mampu untuk mendapat yang terbaik ataupun diri ini tidak berusaha sedaya mampu untuk mencapaikan yang terbaik. Satu yang pasti, diri ini mungkin dah terhanyut seketika dan rasa-rasanya, kesedaran perlu diraih kembali sebelum hantukan semakin kuat sehingga menyebabkan keretakan dibahagian tulang tengkorak. Arus tidak akan selalu mengarahkan kita ke tebing, kitalah yang harus mendayung dan mengemudi ke destinasi yang kita impi...

Bukan kah kita sudah dipilih untuk melalui jalan yang kita lalui kini??? Andai kita sudah patah semangat dan membiarkan arus pergi, alangkah ruginya diri. Belum sempat merasakan kemanisan madu, sudah mengalah atas sengatan lebah...Bukan masanya untuk menangisi yang lalu, tapi masanya untuk merefleksi dan mengembalikan niat yang kita pegang dulu...


I can see stairs...
Stairs that i believe...

i will be able to climb...
come!!!

who wants to climb the stairs with me???

Next semester and beyond!!!

(lift???nah...eventhough there's technology, climbing stairs is good for your health...hehehe)



"Jadilah perindu dan pengejar redha Ilahi"



Wallahualam...

6 comments:

Siti Nurbaya said...

Salam Sis,

Quoted from your article:

Arus tidak akan selalu mengarahkan kita ke tebing, kitalah yang harus mendayung dan mengemudi ke destinasi yang kita impi...

Tertarik kmk ngan kata-kata ya.. nang berkait mena ngan isi perbincangan usrah kmk org mlm tadi.

Kesimpulan perbincangan mlm td:

Rugilah kita mun Allah dah mendetikkan rasa kesedaran, petunjuk (hidayah) tapi dilengah-lengah.. takut2 kesedaran ya x muncul lagik klak2..

Jadi, Chayo2! Moga sentiasa beroleh kekuatan dari Yang Maha Kuasa.

wan eit zachary said...

jom naik tangga, sampai tingkat 4 jom! :p

diriku mahu mencari sesiapa yg result meningkat pada sem ini..huhuhu

btw,izinkan daku meng-link-kan kamu dari blog daku ye :p

annamlatun said...

To kak siti:

Trimak kasih banyak2...moga ketukkan dari keputusan tok akan memulihakan grip kamek pada dirik sendirik...=)

to wan eit,

xnklah naik sampai tingakat 4 je...kalau dapat naik lebih lagi, lagi best.hehehe...sy tau siapa. tapi biarlah rahsia ek.hehehe...owh,sila2 me'link'kan blog anda ke blog sy.sy jua akan berbuat begitu.hehehe...=)

tusky said...

gune lift r..
cepat cket..=)
tp modal usahanye besar

tusky said...

post diedit
hehehehe..
xprasan plak..
=)

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih